Tuesday 11 September 2012

Bersatu Selamanya - 61


------------BAB 61------------
Jarum jam mula menghampiri angka empat. Ketika itu jugalah Fazira terjaga dari tidurnya. Di saat dia membuka mata, dia terpaku. Wajah Fazri berada dekat dengan wajahnya. Malah, dahi mereka juga sudah bersentuhan. Fazira bangun mengejut, serentak mengejutkan Fazri dari tidur lenanya.
“Kenapa sayang? Dah masuk Subuh ke?” Tanya Fazri dengan mata berpisat. Fazira masih terpatung. Keliru sebenarnya. Seingatnya dia tertidur di bilik Fikri. Penat berendam air mata dengan layanan dingin Fazri. Dia menyelak selimut untuk bangun.
“Hei.., nak ke mana ni?” Fazri sempat menarik tangan isterinya.
“Zira... nak solat tahajjud.” Balas Fazira ringkas. Serentak, Fazri memandang jam di atas meja sebelah. Dia tersenyum pendek.
“Kita solat sama-sama, ya.” Cadang Fazri. Fazira sekadar mengangguk dan melangkah laju ke bilik air. Fazri tersenyum senget. Pasti Fazira masih terkilan dengan sikapnya semalam.
Fazri mengesot menghampiri Fazira selepas selesai membaca doa untuk solat Subuh. Tangannya diraih dan cium lembut seperti biasa. Belum sempat dia bersuara, Fazira bangun. Telekung ditanggal dan disidai di penyangkut kemudian dia melangkah ke pintu. Fazri hanya melihat sambil tersenyum sendiri. Barulah dia sedar betapa berbisanya rajuk Fazira.
“Sayang tak nak mengaji dulu?”
“Lepas solat Dhuha nanti.”
“Sayang..., boleh Abang cakap sikit?” Fazri bersuara selembut mungkin. Langkah Fazira mati di depan pintu. Dia menoleh perlahan memandang Fazri yang duduk di birai katil. Berkira-kira juga sama ada untuk mengikut kemahuan Fazri atau rajuknya.
“Sayang...” Fazri masih memanggil. Fazira mengalah. Dia melangkah lemah menghampiri katil lalu duduk di sebelah Fazri. Tangannya ditarik dan dielus lembut. Sempat juga dikucup manja beberapa kali. Fazira masih seperti tadi, diam seribu bahasa sedangkan hati sedikit sebanyak terbuai dengan sentuhan Fazri.
“Sayang masih marahkan Abang..?”
“Patut ke Zira marah?”
“Sayang berhak untuk marah.” Fazri merapatkan lagi jarak antara mereka. Dagu Fazira pula diangkat supaya bertentang mata dengannya. “Kalau Abang bersalah, Abang minta maaf. Abang tak berniat nak buat sayang...”
“Sudahlah.” Fazira menarik kembali tangannya dan menepis tangan Fazri di dagunya. Fazri sudah terkejut. ”Janganlah diungkit perkara semalam. Tak terdetik di hati Zira pun nak marahkan Abang.” Dia bangun semula.
“Sayang nak ke mana?” Tanya Fazri kalut.
“Nak ke dapur. Abang berehatlah. Abang kerja kan pagi ni, petang nanti nak kena pulang ke rumah Erin pula. Zira tak nak Abang penat bila sampai sana nanti.” Panjang lebar bicara Fazira. Fazri hanya mendengar tanpa mencelah. Tahulah dia, luka isterinya yang sudah berparut kembali terluka. Buat masa ini, biarlah rasa geram di hati isterinya hilang. Kemudian, barulah dia mulakan sesi memujuk.

Di saat Fazri turun untuk bersarapan, Fazira dan Fikri sudah sedia menunggunya di meja makan. Sesi sarapan mereka agak sunyi dari hari biasa. Fikri sendiri perasan dengan kebisuan yang sedang berlangsung. Wajah kedua ibu bapanya dipandang silih berganti. Dahinya pula berkerut.
“Papa dengan mama... bergaduh ke?”
Bendul sahaja soalan yang diutarakan. Fazri dan Fazira terkejut, kali ini mereka pula saling memandang.
“Kenapa Fikri cakap macam tu?” Tanya Fazri selamba. Matanya sudah melirik ke raut isterinya.
“Fikri pelik. Selalunya waktu sarapan, papa dan mama mesti bersembang, gelak-gelak. Tapi, hari ni senyap la pulak.” Tambah Fikri dengan mulut separuh penuh. Kali ini, Fazira pula mencuri pandang raut Fazri.
“Kami tak bergaduh, sayang. Cuma... tak ada perkara menarik yang nak disembangkan.” Jelas Fazira seraya bangun dari kerusinya dan bergerak ke sinki. Fazri menjadi tumpuan Fikri pula. Fazri menjongket bahu sebaik saja melihat anak itu mengangkat kening. Fazira berlalu ke bilik tidurnya meninggalkan mereka berdua.
Fazri dan Fikri menunggu Fazira di pintu tetapi wanita kesayangan mereka tetap tidak muncul. Mereka bergerak naik ke tingkat atas. Apabila pintu dikuak, dilihat sekujur tubuh sudah terbaring mengiring di atas katil. Fazri kalut dalam pelik. Dia segera mendekati birai katil manakala Fikri sudah melompat naik ke atas katil.
“Sayang...” Panggil Fazri lembut. Resah hatinya bila Fazira langsung tidak memberi sebarang respon. Sakitkah isterinya atau masih merajuk tentang hal semalam?
“Mama...” Kali ini, Fikri pula bersuara. Bahunya pula dihinjut lembut. Serentak, Fazira tersedar dari tidur. Terkebil-kebil dia melihat dua insan sedang menatapnya tanpa kelip.
“Sayang tak sihat ke?” Fazri bersuara sambil meletakkan belakang tangan di dahi Fazira.
“Taklah..” Fazira mengelak lembut lalu bangun dari baringannya. “Cuma... kepala ni rasa berat semacam. Mungkin tak cukup tidur.” Jelas Fazira sambil menyelak rambut yang menutup mata.
“Kita pergi klinik, ya?” Cadang Fazri. Hatinya masih dirudung rasa risau melihat alis mata Fazira yang nampak layu, tidak bermaya.
“Tak payahlah. Bukannya pening sangat. Zira cuma terlelap tadi. Letih agaknya.” Jelas Fazira lagi, kedengaran lemah. “Tolong minta Liam hantarkan Fikri ke tadika, boleh?”
“Fikri boleh cakap sendiri. Mama berehat, ya. Fikri pergi dulu.” Fikri meraih tangan mamanya lalu dicium lembut. Kedua pipinya juga turut dicium manja. Tidak dilupa pada papanya. Perkara yang sama diulang pada papanya. Fikri beredar meninggalkan mereka berdua. Anak itu juga tahu berasa risau selepas melihat keadaan mamanya.
“Abang temankan sayang di rumah hari ni, ya.” Fazri tiba-tiba bersuara. Fazira pula jadi tak keruan. Kalau Fazri ada di rumah, rancangannya akan tergendala. Rancangan yang mungkin akan membuka kembali luka yang sudah berparut.
Semalam dia sudah bertekad untuk memastikan kesahihan tentang gambar-gambar yang dikirim kepadanya tempoh hari. Dia perlu tahu kerana selagi dia tidak bertindak selagi itulah dia terasa seperti diperbodohkan oleh Fazri. Dia juga sudah bersedia untuk sebarang kemungkinan yang bakal melukakan hati wanitanya.
“Kan Zira cakap tak payah. Zira cuma perlukan rehat. Lepas tidur, Zira nak ke butik sekejap. Abang pergilah kerja, jangan risaukan Zira. Pandailah Zira jaga diri.” Fazira mempertahankan pendiriannya. Rancangannya perlu dilaksanakan tidak kira apa pun yang bakal berlaku nanti.
“Suami mana yang tergamak biarkan isterinya yang tak sihat duduk seorang diri di rumah.”
“Abang..., Zira tak sakit cuma perlukan rehat. Tu saja. Zira rasa ada baiknya kalau Abang pergi pejabat. Kalau tak pergi nanti, makin bertimbun pula kertas kerja yang perlu dibuat. Lagi dua minggu dah nak masuk tahun baru. Zira tahu Abang mesti tengah sibuk, kan?” Fazira tepat meneka. Fazri terdiam. Kata-kata isterinya memang betul. Dia hanya mampu mengeluh kecil.
“Abang pergi tapi ingat... kalau ada masalah, cepat-cepat hubungi Abang. Pastikan Liam sentiasa ada bersama.” Fazri menegas dengan muka seriusnya. Fazira sekadar tersenyum nipis.
“Abang pergi dulu.” Satu ciuman melekat di dahi Fazira. Agak lama. Kemudian Fazri bangun dan bergerak ke pintu bilik.
“Abang...” Langkah Fazri terhenti. Dilihat isterinya bingkas dan menapak ke arahnya. “Tak nak special kiss ke?” Perlawaan Fazira buat matanya meluas dan keningnya terjungkit. Kemudian, dia tersenyum lebar.
“Boleh jugak.” Balas Fazri selamba dengan lirikan mata yang nakal dan senyuman menggoda. Fazira tersenyum senang.

“Kenapa dengan kamu ni? Dari tadi papa tengok, Azri asyik termenung saja. Masa dalam bilik mesyuarat pun sama. Azri bergaduh dengan si Erin ke?” Tanya Faizzul panjang. Mereka berdua saja di dalam lif menuju ke pejabat mereka berdua.
“Tak adalah. Azri tengah risaukan Zira.”
“Kenapa dengan Zira? Dia merajuk lagi?” Laju Faizzul bertanya.
“Entahlah. Perangai dia agak pelik pagi tadi.” Mereka melangkah keluar dari lif, serentak.
“Pelik macam mana?” Kali ini, Fazri terbisu seketika. Takkanlah perlu diberitahu pada papanya tentang kepelikkan sikap dan cumbuan isteri sendiri pagi tadi dan juga semalam.
“Susah Azri nak cakap. Yang pasti kelakuannya agak berbeza dengan hari-hari lain.” Jelas Fazri ringkas dan diharap sangat papanya tidak akan terus bertanya.
Duduk saja di kerusi empuknya, fikiran Fazri terus melayang. Dalam tidak sedar, jemarinya mula merayap ke bibirnya.
Masih terasa sentuhan bibir isterinya. Lembut dan mengasyikkan. Kepelikkan yang masih bermain di mindanya ialah Fazira seolah-olah tidak mahu melepaskan bibir nipisnya. Biasanya dia yang selalu berbuat begitu. Tetapi pagi tadi, mereka bercumbuan lebih lama dari biasa. Baginya, semestinya memang mustahil untuk menolak layanan terlebih istimewa isterinya.
“Zira cintakan Abang. Hanya Abang seorang di hati Zira. Hanya Abang...”
Ucapan cinta isterinya bermain-main di minda diselangi cumbuan berahi Fazira. Dia tersenyum lagi dengan mata sedia tertutup rapat seraya menghela nafas lembut. Kalau boleh, dia mahu terus terbuai dengan sentuhan itu pada setiap saat yang berlalu. Dia tersenyum sendiri, nakal.
Isterinya memang istimewa. Wanita itu punya cara tersendiri untuk buat dia angau sepanjang hari walaupun sudah memegang gelaran suami. Giankah dia dengan cumbuan isteri sendiri..? Fazri menggeleng beserta tawa kecil apabila terfikir yang dia mungkin sudah ketagih dengan cumbuan isterinya. Entah apalah yang akan terjadi dengan dirinya jika Fazira hilang dari hidupnya.

Erin bernyanyi riang di dapur. Dia sibuk menyediakan makan tengahari. Senyumannya bertambah lebar tatkala teringatkan pelukan dan kucupan lembut Fazri ketika lelaki itu datang mengejut ke kondonya semalam. Langsung tidak diduga. Dia ketawa kecil. Dia yakin madunya pasti cemburu tidak terkira jika mengetahui Fazri datang untuk berjumpanya semata-mata ingin melihat keadaan dia dan anak kembar mereka.
Erin mengusap lembut ubun-ubunnya sambil tersenyum lagi. Kali ini, dia benar-benar terasa puas. Fazri sudah mula menerima dirinya termasuklah kembar yang sedang dikandungnya. Malah, hatinya berlagu kepuasan kerana dia berkesempatan tidur bersama suaminya buat pertama kali sepanjang dia bergelar isteri Fazri. Cuma menunggu masa sahaja sebelum Fazri betul-betul jatuh ke tangannya.
Sedang dia sibuk menghidang lauk-pauk yang dimasak di meja makan, loceng rumah berbunyi.
“Abang balik? Cepatnya.” Tanpa berlengah, Erin menapak ke pintu. Dia melangkah penuh berhati-hati memandangkan perutnya makin sarat dan tidak mahu apa-apa terjadi pada kandungannya dalam masa terdekat ini. Buat masa ini, anak-anak itu adalah ‘tiket’nya untuk merampas Fazri dari madunya.
Pintu dibuka tanpa menunggu.
“Awalnya Abang sampai..” Erin bersuara ceria. Namun, rasa gembira dan terujanya hilang sebaik saja bersapa pandang dengan seseorang yang tidak pernah terfikir akan terpacul di depan muka pintu rumahnya. Matanya meluas, tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.

13 comments:

  1. RK masuk n3 skit2. biar korang rsa trseksa skit. haha... RK x jahat tp nakal skit ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah...xpa yg pntg...kejutan yg seterusnya...
      sntiasa sabar menanti episod seterusnya...kmi sntiasa sokong RK ^_^

      Delete
  2. best... nak tnya ada lgi brapa episod?
    best sya ska? mula2 x ska? tpi lma2 bleh trima.. best2... ksian fazira.. cpt la upload writer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tima kasih utk mu bebyak2. episod dia byak sbb RK x pndai nk wat pendek2. cita ni dh jd cam drama brsiri brdirectorkn RK sndri. haha... pnerbit sruh potng serba sikit spaya pndek skit tp RK x nak sbb tkut hilang originality cita ni...
      anyway enjoy every chapture ok...(^x^)

      Delete
  3. thanks RK sbb selalu bg entry byk2..hehe sikit tp kerap pun boleh..best cite bersatu selamanya...rasanya fazira yg datang spotcheck kan? RK buat la erin tu mati masa bersalin biar fazira besarkan anak2 fazri... sorry pepandai je saya kan..ape pun keep it up dear.. i follow ur blog always

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome. rmai kata fazira dtg tp bkan dia. ada dua watak bru RK prkenalkan utk matikan watak erin dan kembalikn mood pmbca. siapa..?? kna tungguuu.....
      x kisah pn nk bg komen ka pndgan ka... RK trima ja. hak masing2..
      anyway, my thanks for million time. minx share dgn kengkawan eks.. RK x da msa nak find friend kt fb atau blog...(^x^)

      Delete
    2. penuh dgn kejutan..huhu
      tpi RK da bgi klu bkan fazira yg dtg, ^_^
      bgus bkn fazira yg dtg kesian nnty gan ,
      lw bgi sya lak yg dtg 2 xboyfren Erin...
      N e2 lah watak bru yg akan muncul...huhu
      terus kan usaha RK...chayok2...^_^

      Delete
  4. update10x......;-)...best sgt ceta ni...:-)...

    ReplyDelete
  5. Fuh! suspen plak. Sape tu? x sabar nak tahu. New n3 please

    RK, thanks a lot dear.

    ReplyDelete
  6. Wow smakin mendebarkn.xsbr nk baca smbgannya..mmg best.

    ReplyDelete
  7. er, ingatkan Fazira, ade orang lain ternyata, ni lah yang tak sabar nak bace next n3, ^_^.

    ReplyDelete
  8. bagus bagus rk...... akak suka sgt. akak sentiasa nantikan n3 baru bg kedua2 novel ( isteriku bunian dan bersatu selamanya ).

    erin ni dah amik yg org ngada2 nk rampas semuanya.....

    alangkah bagus seandainya dengan takdir Allah.... fazira mengandung tanpa disedari olehnya

    ReplyDelete
  9. Wohoooo, crite nie semakin interesting :D. Good job kak writter <3

    ReplyDelete